سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دنیا خانه‏اى است که از آن بگذرند ، نه جایى که در آن به سر برند ، و مردم در آن دو گونه‏اند : یکى آن که خود را فروخت و خویش را به تباهى انداخت ، و دیگرى که خود را خرید و آزاد ساخت . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :0
کل بازدید :10185
تعداد کل یاداشته ها : 8
103/2/30
6:46 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
mohammad[0]

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
بهمن 89[7]
عناوین یادداشتهای وبلاگ
محمد-محسن-یاسین-ارش عناوین یادداشتها[8]

مراسم تعزیه خوانی در روستای بائوده محمودآباد برگزار شد .

 

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد همزمان با سالروز اربعین حسینی و شهادت امام حسن مجتبی (ع)  مراسم شبیه خوانی در روستای بائوده محمودآباد به مدت 10 روز برگزار گردید .

محمدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : به مناسبت فرا رسیدن بیست و هشتم ماه صفر و سالروز وفات پیامبر اعظم (ص)  و شهادت امام حسن مجتبی(ع) مراسم تعزیه خوانی در این شهرستان برگزار شد .

محمدی افزود : در راستای اهداف والای فرهنگی و با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و توسعه و ترویج ارزشهای دینی و اعتقادی در میان اقشار مختلف مردم مراسم تعزیه خوانی به سرپرستی آقای جهانفر کاویانپور در این شهرستان برگزار گردید .

شنبه 1/12/88


  
  

 

محمدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد گفت : راهیان نور بهترین راهکار برای پاسداشت ارزشهای دفاع مقدس و راهی برای مقابله به تهدیدات نرم استکبار است .

شاید تاکنون در رسانه ها و مجامع عمومی ، اصطلاح راهیان نور به گوشتان خورده باشد . این تعبیر چند سالی است رواج یافته و کاروان هایی را که قصد بازدید از مناطق جنگی را دارند ، به این نام می خوانند . سابقه راهیان نور به همان سالهای ابتدایی جنگ باز می گردد . پس از آزاد سازی  اولین سرزمین های اشغالی در شمال خوزستان ، از سال 1361 ، عده ای به بازدید از جبهه های جنگ شتافتند . بیشتر این مسافران ، خانواده های شهدا به شمار می رفتند . آنها دوست داشتند با حضور در این مناطق ، یاد و خاطره شهیدشان را گرامی دارند . سیاستمردان و مدیران ارشد نظام و نمایندگان مجلس نیز از دیگر مسافران راهیان نور در سالهای دفاع مقدس بودند . آنها در قالب کاروان های کوچک ، از جبهه ها بازدید کرده و از نزدیک با رزرمندگان دیدار می کردند . نویسدگان ، هنرمندان و بازاریانی که در پشت جبهه همواره یار و یاور رزمندگان بودند نیز در سالهای دفاع مقدس به جبهه ها سفر می کردند و مدت کوتاهی را در سنگرها و سوله ها ، در کنار رزمندگان می گذراندند . اینک هر ساله بیش از یک میلیون مسافر در قالب کاروان های راهیان نور به استان خوزستان سفر می کنند . طراحان و مسوولان این کاروان ها طوری برنامه ریزی می کنند تا بازدیدکنندگان بتوانند از سفر 4 ـ 5 روزه شان نهایت بهره را ببرند . جبهه های جنگ در استان خوزستان از 3 بخش عمده تشکیل شده است که در زمان جنگ به نام محورهای دزفول شوش ( در شمال خوزستان ) ، اهواز سوسنگرد ( در میانه های خوزستان ) و خرمشهر آبادان ( در جنوب خوزستان ) معروف بودند .

 در عالم رمز و رازی هست که ماندگاری این اماکن را تضمین می کند . حرم سیدالشهدا (ع) بارها تخریب شد ؛ اما اکنون در قرن بیست و یکم بزرگترین تجمع انسانی پس از حج ، روز عاشورا در کربلاست . سرزمین های دفاع مظلومانه ما در مقابل ارتش بعثی عراق نیز از این قاعده مستثنا نیستند . سرزمین هایی چون شلمچه ، فکه ، طلاییه و دهلایه که جای پای بندگان خوب خداست و قدمگاه انسان های از جان گذشته و فداکار ، همچون نشانه هایی آشکار برجا خواهد ماند تا نسلها بیایند و از رهگذر سفر به این سرزمین ها ، توشه ای بر چینند برای حیات خود . پس عجیب نیست وقتی که می بینی هر سال صدها هزار جوان نسل امروز ، آنها که چه بسا پس از پایان جنگ متولد شده اند ، کوله بار سفر بر می بندند و در بهترین ایام سال تعطیلات نوروز قدم در این اماکن ماندگار می گذارند و چند روزی در حال و هوای روزهای جنگ ، دل به سرگذشت مردان و زنانی می سپارند که با جان خود در مقابل دشمن ایستادند . نسل امروز بر خلاف آن چه عده ای می پندارند ، از گذشته خود بیگانه نیست . این نسل تداوم نسل گذشته است و همچون همه نسلهای تاریخ ایران زمین ، به گذشته پر افتخار خود می بالد . ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنا کردن جوانان و نوجوانان با رشادت های رزمندگان دفاع مقدس از اهداف اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی است . کسانی که به این مناطق اعزام می شوند و از نزدیک با این مکانهای مقدس انس می گیرند. و رشادت ها و مقاومت ها و آزادگی مردان بزرگ ایران اسلامی در ذهن شان تداعی می شود که در طول هشت سال دفاع مقدس چه دلاوریهایی و جان فشانی هایی از خود به یادگار گذاشته اند .

 بازدیدکنندگان و زوار شهادت و ایثار را از نزدیک استشمام می کنند و در این دوره حساس که دشمنان با تهدیدات نرم خود جوانان را می خواهند از این نظام و انقلاب و فرهنگ شهادت دور کنند لازم و ضروری است تا به این سفرهای معنوی و پر ارزش بها داده شود و جوانان با چشم بصیرت کافی از این مکان ها دیدن کنند و بهره های لازم را بگیرند . امروز همه ما به تاریخ سرافراز دفاع مقدس با ایثارگری شهدا و رزمندگان و جان برکفان این سرزمین افتخار می کنیم و به یقین این سند افتخار در تاریخ این کشور برای همیشه ماندگار خواهد شد .  

شنبه 8/12/88


  
  

جاذبه های گردشگری درشهر سرخرود محموداباد

شهر ساحلی سرخرود در شهرستان محمودآباد ، از زیباترین مناطق گردشگرپذیر ساحلی شمال ایران است که از یک سو در حاشیه دریای زیبای خزر ، آبهای فام خزر را با سخاوت و مهر به دیدارکنندگان منطقه ارزانی می دارد و از دیگر سو ، یله داده بر دشت های هموار و سرسبز در پهندشت مصفای دامنه البرز ، زیباترین نعم خدادادی را بـا سحر انگیزترین مناظر دلنواز مازندران به شهروندان بومی و میهمانان مهرجوی سراسر میهن اسلامی با سخاوت و میهمان نوازی عرضه می دارد . شهر زیبا و توریستی سرخرود ، که در حد فاصل شهرهای فریدونکنار و محمودآباد در ساحل زیبای دریای خزر ، قراردارد از جمله شهرهای زیبا و گردشگری استان مازندران است که تمامی گستره ی آن در منطقه جلگه ای ـ ساحلی قرار گرفته و قسمت جنوب آن محدود به اراضی شالیزاری است . این قطب جدید گردشگری حاشیه خزر ، از شمال به تپه های ماسه ای و اراضی بایر و قسمتی از آن به ساختمان های ویلایی لوکس و آپارتمان های ساحلی جدید ، از شرق به شهر فریدونکنار و از غرب به شهر محمودآباد و از جنوب به شهرستان آمل متصل است . سرخرود تا مرکز استان 100 کیلومتر فاصله دارد و از دیگر ویژگی های آن این است که وجود دو تپه باستانی در جنوب شهر ، مهر تاییدی برپیشینه تاریخی و قدمت دیرینه آن در تاریخ منطقه است . رودخانه هراز که از وسط این شهر می گذرد آن را به دو قسمت تقسیم و زیبایی طبیعی منحصر به فردی برای شهر ایجاد کرده و آب رودخانه چون به دریا متصل است به همراه بالا آمدن دریا ، بالا می آید .

جاذبه های گردشگری و دیدنی شهر سرخرود :

1 ـ ساحل ماسه ای و زیبا و بکر شهر سرخرود به طول 5 کیلومتر با چشم انداز دلپذیر و نسیم روح بخش ساحل مکان مناسبی جهت تفریح بـه وجـود آورده است . علاوه بر آن فعالیت شرکت های پره و صید ماهی از دریا نیز چشم انداز منحصر به فردی را شکل می دهد که اقامت حداقل یک شب و گشت دریایی بهترین اوقات را برای گردشگران فراهم می آورد .

2 ـ آب بندان سرخرود شرقی و غربی که در مسیر به طرف آمل واقع شده با طبیعت زیبای پارک جنگلی و آب بندان و پرندگان مهاجر چشم انداز منحصر به فردی را به وجود آورده است .

3 ـ دو تپه باستانی در ضلع جنوب شهر خیابان به طرف آمل معروف به قلاکتی ( قلابن 1 و 2 ) که قدمت دویست ساله دارد ، با منظره مزارع و نقاط سرسبز و روح افزار از مراکز تفریحی منحصر به فرد شهر محسوب می شود .

 4 ـ تالب های زمستانی دامگاه های سنتی پرندگان وحشی و زیستگاه های پرندگان مهاجر همچون ، مرغ آبی ، قو ، فلامینگو ، خوتکا و غیره از جاذبه های دیدنی شهر بوده که در ضله شرقی شهر واقع شده و مناظر دلپذیر و منحصر به فردی را به وجود آورده است .

5 ـ پلاژهای ساحلی گلشهر ، چکسر ، قوری و غیره در طول نوار ساحلی با امکانات مناسب آماده پذیرایی از مسافران

و گردشگران می باشند .

6 ـ بقعه مبارکه آقا سید عبدالمجید که از سادت علوی و مامن شیفتگان و علاقمندان به خاندان نبوت می باشد ، هر سال پذیرای خیل عظیم ارادتمندان می باشد و در هسته مرکزی شهر واقع شده است . 

شنبه 7/1/89   

 


89/11/30::: 8:1 ص
نظر()
  
  
<      1   2   3      >